私はこの時期になるとサンダルを履きたくてもいつも躊躇していました。

というのも足の血液循環が良くないので、足の色が少しずつ紫っぽくなりむくんでくるのです。

(健常の人でも夜になったらむくんでくる人はいると思いますが)

それを見られたくなくて、面倒でもストッキングを履いてパンプスを履いていました。

 

しかし!!

 

今年はこのサンダル×ソックスコーデが流行ってくれたお陰で、毎日のようにサンダルで仕事にいってます。

足の色やむくみが見られないし凄く嬉しい!

そして何と言っても可愛く見せることができます。

何となく一石二鳥でお得な感じです(笑)

車イスの皆さん、この夏は足下のオシャレを一緒に楽しみましょう~^^


 

Summer has come!

I like to wear sandals in summer but I don’t like to show my feet.

My feet sometimes turn to purple color because my blood circulation is not as good as other people’s.

Therefore, I put socks on when I wear sandals.

 

But But But!!!

 

The trend this year (at least in Japan) is wearing sandals with socks.

I got to wear sandals every day and I don’t have to worry about showing my purple feet. I am so happy!

 

To all wheelchair user, let’s have a fun and fashionable summer together!

Tagged on:

コメントを残す

メールアドレスが公開されることはありません。 * が付いている欄は必須項目です